۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۰۷۹۹۶
امام جمعه موقت اهواز:

دشمنی با امام علی بر سر عدالت بود | مسؤولان از زهد علوی الگوبرداری کنند

دشمنی با امام علی بر سر عدالت بود | مسؤولان از زهد علوی الگوبرداری کنند
امام جمعه موقت اهواز گفت: شمشیر کشیدن ها، مخالفت‌ها و توطئه‌ها مانع نشد تا مولای متقیان در اجرای عدالت کوتاهی بورزد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، شامگاه گذشته در مراسم احیاء شب ۲۱ رمضان در مصلای اهواز، با اشاره به اینکه جامعه تشنه عدالت علی (ع) است، اظهار داشت: مسؤولان، آقازاده ها، رؤسا و همگان نمی‌توانند خود را از عدالت امیرالمؤمنین مستثنی بدانند، عدالتی که سبب همه مخالفت‌ها با علی (ع) شد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه مخالفان علی (ع) در واقع مخالفان عدالت هستند، افزود: شمشیر کشیدن ها، مخالفت‌ها و توطئه‌ها مانع نشد تا مولای متقیان در اجرای عدالت کوتاهی بورزد و  در زندگانی از آن صرف نظر نکرد حتی درباره برادر و فرزندانش جاری ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به صیانت و اهتمام امیرالمؤمنین از بیت المال مسلمین اشاره کرد و گفت: آن حضرت نسبت به حراست از بیت المال حساس و انصاف داشت و به مساوات توزیع می‌کرد تا آنجا که در برابر خواسته‌های برادرش عقیل کوتاه نیامد.

وی با بیان اینکه جامعه باید بنا به فرمایشات رهبری در بحث عدالت مطالبه گر باشد، عنوان داشت: زهد علی (ع) از سوی مسؤولان ارشد نظام جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا کسی که مسؤولیتش در نظام اسلامی را که حاصل ایثارگری ها، جانبازی‌ها و خون شهیدان است وسیله‌ای برای رسیدن به خواسته‌های دنیوی قرار دهد، خیانت کرده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه گناه نکردن و استحکام در کار‌ها از جمله خواسته‌های امام علی (ع) است، خاطرنشان کرد: محتکر، اختلاسگر و اجحاف کننده شیعه علی نیست هر قدر که خوشنام و دارای جلال و مکان باشد این شخص در لیالی قدر که فرصتی برای توبه است، توبه بنماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: در ۲۱ رمضان ببینیم که چقدر به سیره علی (ع) نزدیک یا دور هستیم و در شب توبه و مغفرت با مولای متقیان تجدید بیعت دوباره‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب اسلامی با صلابت و اقتدا به مولا علی (ع) حاصل می‌شود، تصریح کرد: آمریکا و صهیونیسم دیگر خواب سلطه بر ایران را در سر نمی‌پرورانند؛ زیرا عزت کنونی ما مرهون جانفشانی ها، ایثارگری‌ها و جانبازی‌ها است./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات